Kuhanje je že skoraj postalo modni trend. Nenehno iščemo nekaj novega. Nove sestavine, nov način priprave živil in nove ideje za serviranje hrane.

Pri AEG je iskanje novih trendov vsakdanje opravilo. Kaj, če bi odkrili nekaj zares posebnega in bi vas naučili pripraviti okuse prihodnosti?

Okus prihodnosti

trendi

Odločite se za vijolično

V letu 2018 je vijoličasta zelenjava osvojila svet. Najdemo jo v rdeči pesi, vijoličastem sladkem krompirju in hibiskusovih cvetovih – vsi pa so bogati z naravnimi antocianini in antioksidanti. Tovrstna zelenjava ni le zdrava, ampak je tudi izredno okusna.

NAPIHNJENA IN POPOKANA ŽIVILA

Kaj poka v letu 2018? Kvinoja, amarant in sirek. Takšna in podobna žita bodo kmalu poskakovala v vseh ponvah. Napihnjena (ekspandirana) žita že stoletja izdelujejo na najpreprostejši način. Eden takšnih primerov je priprava pokovke.

UMAMI

Na Japonskem je umami že prava senzacija, letos pa se bliskovito širi tudi v druge predele sveta. Je slasten in preprost, nekateri pa ga označujejo kot petega od štirih glavnih okusov človeškega jezika. Umami najdemo v številnih naravnih živilih, kot so paradižnik, miso, meso in gobe.

SOUS VIDE

Sous vide bo v letu 2018 postal senzacija. Kaj pa sploh je to? Način kuhanja, kjer živilo zapremo v vakuumsko vrečko in ga kuhamo pri skrbno nadzorovani temperaturi. Tovrstno tehnologijo uporabljajo v večini vrhunskih restavracij. Na ta način živilo dobi čudovito teksturo, obenem pa se ne razkuha.

STARODAVNA ŽITA

Starodavna žita obstajajo že mnogo let – letos si bodo brez dvoma utrla pot na številne krožnike. Za razliko od sodobne koruze in riža so tovrstna žita večinoma nespremenjena. Sem spadajo rž, pira, kvinoja, ječmen, črni riž, kamut in ajda.

KUHANJE BREZ ODPADKOV

Ozaveščenost glede ravnanja z odpadki narašča! To ni samo nov trend letošnjega leta, ampak tudi nov način razmišljanja. Kako lahko živila in izdelke porabimo v celoti? Odpadne dele živil, ki smo jih po navadi zavrgli, lahko sedaj ob pomoči sodobne tehnologije in s kančkom ustvarjalnosti spremenimo v slastne pojedine. 

MESO BREZ MESA

Ali beljakovinsko bogata zelenjava osvaja kulinarični svet? Družbena omrežja in rezultati spletnih iskanj kažejo pritrdilen odgovor. Vse več ljudi išče zdrava nadomestila mesnim jedem, ki bi imela enak okus in teksturo.

PODOBNI TRENDI

Poleg naštetih obstaja še mnogo drugih okusnih trendov. Črna je spet nazaj v modi. Prav tako bo leta 2018 prevzela kulinarični svet. Črna živila so živila prihodnosti. Klasične tehnike pripravljanja hrane, kot sta fermentacija in konfit, bodo kmalu spet postale senzacija, Instagram pa bodo preplavila jajca na oblaku. S projektom Okus prihodnosti boste z lahkoto sledili vsem sodobnim trendom.

O PROJEKTU

Povezali smo se s skupino strokovnjakov, da bi raziskali prehrambne trende v letu 2018. Našo ekipo sestavljajo podatkovna znanstvenica, strokovnjakinja za trende, novinarka in priznan kuhar, ki noč in dan brskajo po spletu in odkrivajo okuse prihodnosti. Skupaj smo tako odkrili 15 slastnih trendov, ki sežejo vse od novih kuharskih tehnik do ustvarjanja novih jedi in okusov. 

Le kdo bi lahko vedel, da bo leto 2018 leto vijoličaste hrane? Ali da bo napihnjena in popokana hrana poskakovala po kuhinjah? Odločili smo se, da vam bomo pomagali ne le pripraviti, ampak popolnoma osvojiti sedem od petnajstih novih trendov.

Pri AEG vas vabimo, da se z nami podate v svet okusov prihodnosti.

IZBIRA TRENDA

Z orodji Google Trends in Social Searcher smo dobili dober vpogled v trenutno stanje v kulinaričnem svetu in odkrili morebitne nove kulinarične trende.

Google Trends
Z orodjem Google Trends smo pregledali ključne besedne nize na področju kulinarike in tako prepoznali potencialne trende. Da bi izbrali ustrezne kulinarične trende za naše okuse prihodnosti, smo v zadnjih dvanajstih mesecih analizirali tri milijarde dnevnih vnosov v spletni iskalnik Google.

Social Searcher
Z orodjem Social Searcher pridobimo podatke o uporabi družbenih omrežij, s katerimi lahko na preprost način nekatere izmed trendov tudi potrdimo. Za pregled določenih ključnih besed orodje dostopa do različnih družbenih omrežij, kot so Twitter, Facebook, Google+, YouTube, Instagram, Reddit, Daily Motion, Tumblr, Vimeo, VKontakte in Flicker.

EKIPA STROKOVNJAKOV

Največjo vlogo pri opravljanju tovrstnih obsežnih analiz so igrali naši strokovnjaki, ki so obenem raziskovali in odkrivali nove okuse prihodnosti. Naša strokovna ekipa, ki jo sestavljajo podatkovna znanstvenica, strokovnjakinja za trende, novinarka in priznan kuhar, so nove okuse izbrali na podlagi široke palete vrednosti, kot so različne vrste iskalnih nizov in omembe na družbenih omrežjih.

NOVINARKA
Marti Buckley Kilpatrick
Marti prihaja iz ZDA, trenutno pa biva v Španiji. Kot novinarka je ustanovila spletni blog Potuj, kuhaj, jej. Članke je pisala za mednarodne revije, kot so The New York Times, National Geographic in Elle.

PODATKOVNA ZNANSTVENICA
Lillian Piersson
Je vodilna strokovnjakinja na področju znanosti o podatkih. Lillian poučuje strokovnjake in študente o poznavanju in uporabi podatkov, ki jih v današnjem gospodarstvu ne primanjkuje.

KUHAR
Heiko Antoniewicz
Heiko je nemški kuhar, ki se posebej ukvarja z naprednimi kulinaričnimi tehnikami, kot sta molekularna gastronomija in način kuhanja sous-vide. Heiko je že pripravljal jedi za princa Haralda iz Norveške, kraljico Elizabeto II. in Angelo Merkel.

GURMANKA
Nina Olsson
Ustvarjalna mamica iz Nizozemske, ki jo v njeni digitalni kuhinji vsakodnevno spremlja po več tisoč gledalcev. Čeprav se osredotoča na pripravo vegetarijanskih in veganskih jedi, pa vedno znova navdihuje tudi svoje mesojede sledilce.

STROKOVNJAKINJA ZA TRENDE
Sofia Andreasson
Sofia je strokovnjakinja za raziskovanje trendov, zaposlena je pri Electroluxu. Podpira projekte oblikovalskih skupin, vodi in nadzira raziskave trendov, dela kot prevajalka in raziskane trende vključuje v različne faze procesa oblikovanja.